lauantai 23. maaliskuuta 2013

Toipuminen etenee

Yhdeksäs päivä menossa lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen. Yöt edelleen hankalia...en millään pysty olemaan koko yötä paikallaan. Lonkkaa särkee ja oon joutunut ottamaan ylimääräistä kipulääkettä keskellä yötä. Päivällä vointi ollut kuitenkin hyvä...välillä on jo tunne, että voisi heittää sauvat nurkkaan...mutta täytyy malttaa vielä mielensä. Yhdellä sauvalla oon kuitenkin jo keittiössä satunnaisesti kulkenut. Jumppaa oon tehnyt noin kolme kertaa päivässä ja käveleksinyt sisällä vähän väliä. Ulos en ole vielä lähtenyt lähinnä sen takia, että toi pukeutuminen on niin hankalaa.

Kyllästyttää tää sauvojen kanssa liikkuminen ja se, että ei voi normaali tuoliin istua. Koroketyynyä ei vaan jaksa retuuttaa koko ajan eri tuoleille, joten oon istunut sen avulla sohvalla ja keittiössä oon syönyt keittiönjakkaralla istuen...kyllä odotan jo aikaa, että saa olla normaalisti ihan missä tuolissa vaan. Vielä viitisen viikkoa vielä on kuitenkin näitä rajoituksia kestettävä...

Ihanaa on kuitenkin se, että jo nyt huomaa kuinka paljon parempi olo on...selkäkivutkin on rauhoittuneet, koska jalka on nyt pidempi kuin ennen ja lantio on jotenkin suoremmassa asennossa. Leikattu jalka on kyllä nyt vähän pidempi kuin toinen...vähän mietityttää jääkö se sellaiseksi:( toivottavasti pituusero tasoittuu kun leikkausturvotus paranee. Tärkeintä kuitenkin on että nyt ei tunnu pistävä kipua joka askeleella:)




Ei kommentteja: